vineri, 16 noiembrie 2012

Negresa pufoasa, cu zmeura

     Am ramas impresionata de cat de buna este aceasta prajitura, la cat de simpla este. Plus ca  reteta originala era si de post. Deci clar era o provocare pentru mine, mai ales ca se apropia Postul Craciunului (am facut-o acu o saptamana) si vroiam sa am mai multe optiuni de ducliuri de post pentru aceasta perioada.
     Si totusi, am ales sa adaug cateva extra ingrediente la reteta, astfel incat nu a mai fost de post, dar sunt sigura ca este la fel de buna si in varianta originala. Si o voi face si asa, cu siguranta.

     Ingrediente:
  • 3 cani de faina
  • 1/2 cana de cacao -Dr Oetker a folosit eu
  • 2 lingurite rase cu bicarbonat de sodiu 
  • 1 praf de sare
  • 1 cana de zahar
  • 2 lingurite de otet
  • 3 sferturi cana de ulei
  • 2 cani de lapte
  • 1 esenta de rom
  • 1 cana de zmeura- congelata am avut eu
  • zahar pudra pentru pudrat cand este gata.
     * alegeti ca unitate de masura o cana de ceai/ lapte si folositi aceeasi cana la masurarea tuturor ingredientelor*

     Mod de preparare:
     Modul de preparare este ca si acela pentru briose, mai intai se amesteca ingredientele uscate in care mai apoi se auaga si cele lichide. Intr-un bol, cernem ingredientele uscate, pentru ca prajitura sa fie aerata: faina, cacaoa, bicarbonatul de sodiu, sarea; adaugam mai apoi zaharul si amestecam. Le-am trecut in lista in ordinea in care trebuie utilizate, asa imi place sa gasesc retetele, nu sa tot sar de la un ingredient la altul si sa tot verific daca am omis vreunul sau nu.
      Transferam ingredientele uscate in bolul mixerului si adaugam ingredientele lichide: otetul, uleiul, laptele si esenta de rom. Mixam pana la omogenizarea completa a ingredientelor dupa care turnam aluatul in tava cu foaie de copt, asezam zmeura deasupra, fara a o apasa in aluat- nu trebuie sa fie asezate foarte des, va deveni o prajitura clicoasa- si transferam in cuptorul preincalzit; 10 minute temperatura medie spre mare dupa care o coacem inca 20 minute la temperatura medie. Facem testul cu scobitoarea si o scoatem atunci cand nu se lipeste de ea. Daca totusi, din diverse motive, prajitura nu este coapta inca, reduceti focul si mai lasati-o 5-10 minute, verificand-o periodic.
      Scoatem prajitura din cuptor, presaram zahar pudra deasupra, lasam sa se raceasca si feliem dupa pofta inimii.
     Cu siguranta nu veti regreta daca alegeti sa o faceti!
     Pofta buna!
     *multumesc sursei pentru impartasirea retetei cu noi, cititorii*

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu