vineri, 24 august 2012

Vinete cu maioneza

     V-ati apucat de pus pe iarna? Eu am fost harnica, am pus si vinete la congelator, am facut 4 portii diferite de gem si am incercat o reteta noua de zacusca.
     Am avut noroc mare cu vinetele, le-am luat foarte frumoase si albe in interior, unul dintre secrete fiind faptul ca au fost udate mereu, nu au suferit din cauza secetei si altul, achizitionarea lor pe la mijlocul lui iulie, cand sunt cele mai gustoase.
     Desi vinetele proaspete sunt delicioase si simple, doar cu ulei, fara maioneza, eu le fac mai mereu cu. Imi plac mai mult.
     Ingrediente:
  • 2 vinete mari, coapte, curatate si tocate
  • 1 ceapa potrivita
  • 1 lingura mustar
  • 1 galbenus ou crud
  • sare si piper
  •  ulei
     Procedeul este foarte simplu; eu ma folosesc de indispensabilul meu mixer: pun vinetele tocate, adaug mustarul, galbenusul de ou, sarea si piperul si mixez.
     Adaugati uleiul in etape. Puneti cantitati generoase, nu se va taia gratie mustarului, care si impiedica vinetele sa fie gretoase, lucru ce se poate intampla in cazul produselor cu maioneza. Adaugati cat ulei doriti, nu putin- trebuie sa isi dubleze cel putin volumul si sa fie albe, pufoase- si nu exagerat de mult. La final, adaugati ceapa tocata marunt, verificati daca mai trebuie sare, mai mixati putin si gata.
     Sunt delicioase, pe o felie de paine toast graham!
     Pofta buna!

2 comentarii: