joi, 19 iulie 2012

Cartofi aromati, prajiti in cuptor

     Dupa ce am facut acei cartofi cu ierburi aromate in wokul Delimano, am incercat si versiunea la cuptor, schimband atat procedeul, normal, cat si ingredientele:
  • cartofi- 500g, 1 kg- in functie de persoane- daca folositi noi, alegeti cei rosii, sa nu se sfarme
  • 1 lingura de ulei
  • 4 catei mari de usturoi
  • 2 linguri pline cu mustar obisnuit, fara arome
  • 1 crenguta rozmarin proaspat
  • sare si piper
     Se curata cartofii, se taie bucati mari si se fierb, de jumatate, in apa cu sare. 
     Cat timp se fierb cartofii, preparam sosul care i va acoperii- procedam ca la mujdeiul de usturoi: intr-un bol, punem usturoiul pisat si il frecam cu sare- cu o lingura de lemn. Cand s-a facut pasta, adaugam mustarul, omogenizam si adaugam uleiul, amestecand in continuare. Cand am obtinut o maioneza consistenta, adaugam si piperul si rozmarinul taiat marunt.
     Scurgem cartofii fierti, turnam "maioneza" intr-un vas incapator, adaugam cartofii si omogenizam cu grija- cartofii nu trebuie sa se sfarme si trebuie sa fie "imbracati" bine in "maioneza". I transferam pe tava mare a cuptorului unde am pus deja hartie de copt.
     Dam tava la cuptorul preincalzit la 200 grade C pana cand cartofii sunt aurii si crocanti, cam 20-25 minute.
     Servim drept garnitura sau ca atare, alaturi de muratura. Eu am ales varianta a doua, de data aceasta.
     Pofta buna!
     Puteti desigur schimba rozmarinul cu altceva, cu oregano, cimbrisor, salvie si puteti adauga si turmeric sau boia de ardei, in functie de preferinte. Nu exista limite! : )

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu