joi, 12 iulie 2012

Prajitura cu urda si stafide

     Pentru amatorii de urda si nu numai : )

     Ingrediente:
  • 500 g faina cernuta 
  • 25 g drojdie proaspata
  • 3 linguri zahar
  • lapte caldut- 300 ml si mai mult, pana cand coca are consistenta dorita
  • 2 galbenusuri
  • 300 g margarina Rama
  • 1 kg urda
  • 2 albusuri reci
  • 100 g zahar
  • 250 g stafide
  • coaja razalita de la o lamaie
  • 2 linguri de frisca lichida, indulcita
  • zahar pudra cu vanilie pentru pudrat deasupra
     Am facut aluatul la masina de paine: am pus in cuva faina cernuta si peste aceasta, drojdia pe care in prealabil am frecat-o cu 3 linguri de zahar si cu 2 linguri din laptele caldut. Am adaugat apoi galbenusurile, margarina topita, restul de 3 linguri de zahar  si am pus masina la treaba, la amestecat si framantat, adaugand din cand in cand lapte caldut pana cand coca a devenit nici prea moale, nici prea tare, asa cum trebuie sa fie o coca in general pentru prajituri:
     In timp ce draga de masina facea treaba cu aluatul in locul meu :-P, eu am facut umplutura: am batut albusurile spuma cu un strop de sare; cand spuma a devenit tare, am adaugat jumatate din cantitatea de zahar- 50g- cate o lingura odata.
     Am zdrobit urda cu furculita, peste ea am adaugat restul de 50 g zahar, coaja de lamaie razalita impreuna cu stafidele si frisca lichida si am omogenizat. (Daca nu aveti frisca gata indulcita, gustati umplutura si daca considerati ca mai are nevoie de zahar, mai adaugati, insa nu mult, tineti cont ca o veti pudra cu zahar pudra). Apoi, am adaugat albusurile spuma si am omogenizat.
     Intre timp, coca era gata. Am incins cuptorul la 180 grade C si am uns o tava cu ulei si am tapetat-o cu faina. Am impartit aluatul in doua si am intins prima foaie pe o hartie de copt dupa care am transferat foaia in tava, prin rasturnare, si am intins-o pana la marginile tavii.
     Asezati toata umplutura peste foaie, nivelati si asterneti cealalta foaie, intinsa in acelasi mod ca si prima. Intepati foaia cu furculita pentru ca sa nu se umfle aluatul la coacere si aburul sa aiba pe unde sa iasa.
     Coaceti prajitura la 180 grade C timp de 30 minute. Daca dupa acest timp pare nefacuta, este din cauza urdei, insa nu va lasati inselati, la racire acest efect va disparea.
     Pudrati cu zahar pudra cu vanilie, din plin, feliati, lasati sa se raceasca, daca va puteti abtine, :-P si serviti!
     Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu