luni, 7 mai 2012

Greek crepes sau clatite grecesti cu urda +- marar

     Acu 3 ani am fost in vacanta in Grecia. Vacanta super, tara superba, mancaruri delicioase, cum numai grecii stiu sa faca : ) Printre altele, am mancat cele mai bune clatite din viata mea acolo, facute chiar sub ochii mei. Cine a fost in Grecia, stie despre ce vorbesc! : )
     Cum ne-am intors in tara, printre primele mancaruri gatite a fost si aceasta, clatite grecesti.
     Si de atunci, ori de cate ori fac clatite, fac aceasta reteta.
     Parerea mea este ca e the best! Si pe aceasta o voi face mereu : )
 
     Pentru ca deja se gaseste urda de oaie, am facut clatite grecesti cu urda, cu si fara marar. S-au mancat ca painea calda : )


     Din ingredientele ce urmeaza va ies in jur de 20 clatite, in functie de diametrul tigaii si de cat de subtiri sau groase le faceti:
  • 2 cani faina
  • 2 oua
  • 1 lingura zahar
  • 2 cani si 1/2 de lapte
  • 1 lamaie- doar coaja razalita fin
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 varf sare
  • 1 zahar vaniliat
  • 1 lingura ulei pentru aluat
  • 250 gr urda
  • 4 lingura zahar sau mai mult, daca considerati- pentru umplutura
  • 1 legatura marar proaspat
      Se cerne faina impreuna cu praful de copt. Se adauga zaharul, zaharul vaniliat, coaja de lamaie, sarea, ouale si uleiul si se amesteca toate.
      Se adauga laptele, putin cate putin, ca sa nu se formeze cocoloase. Daca este nevoie, se mai adauga lapte, trebuie sa obtinem un aluat ca o smantana.


     
      Se incinge o tigaie in care se prajesc rand pe rand clatitele- un polonic plin cu aluat.



     Se piseaza urda cu furculita si se amesteca cu zaharul; o parte se lasa asa, pentru cine nu agreaza mararul, iar restul o amestecam cu marar.


      Se aseaza cate o lingura de compozitie pe clatita si se impacheteaza cum fac grecii, ca un buzunarel- vezi foto.



      Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu